Головна » 2013 » Лютий » 27 » Регуляторний акт про взяття на облік та передачу у комунальну власність безхазяйного майна
17:05
Регуляторний акт про взяття на облік та передачу у комунальну власність безхазяйного майна


 

Положення

про взяття на облік та передачу в комунальну власність безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Білолуцької селищної ради

 

                                                    1. Загальні положення

 

            1.1. Цей Порядок визначає механізм виявлення на території смт. Білолуцьк безхазяйного майна та відумерлої спадщини, його обліку, зберігання та прийняття до комунальної власності Білолуцької селищної ради, а також питань щодо подальшого розпорядження цим майном.

            1.2. У викладеному Положенні застосовуються наступні визначення :

безхазяйне майно - це майно, яке не має власника або власник якого невідомий;

відумерла спадщина - майно, власник якого помер, а спадкоємці за заповітом і за законом відсутні, усунуті від права спадкування або не прийняли спадщину чи відмовилися від її прийняття. Майно, яке фактично прийняте спадкоємцями, але право власності на яке не оформлене, відумерлою спадщиною не визнається;

нерухоме майно   будинки, гаражі, інші будівлі та споруди, переміщення яких є неможливим без знецінення і зміни їх призначення та земельні ділянки;

рухоме майно - матеріальні об'єкти, які можуть бути переміщеними без заподіяння їм шкоди. До рухомого майна належить майно у матеріальній формі, яке не є нерухомістю ( стаціонарні малі архітектурні форми, спеціальні конструкції зовнішньої реклами, тощо);

руйнування - повне знищення об'єкта що унеможливлює його подальшу експлуатацію;

Органом, уповноваженим здійснювати виявлення, а також готувати проекти рішень щодо прийняття в комунальну власність безхазяйного майна, виявленого на території Білолуцької селищної ради, є виконавчий комітет Білолуцької селищної ради.

 

 

2. Порядок виявлення безхазяйного нерухомого майна (відумерлої спадщини)

            2.1. Особи , яким стало відомо про розташоване на території населеного пункту селища Білолуцьк  майно, яке не має власника або власник якого невідомий,  зобов'язані в п»ятиденний строк з моменту виявлення або отримання відповідної інформації, повідомити про це Білолуцьку селищну раду  .

         2.3. Після надходження повідомлення про наявність безхазяйного майна чи відумерлої спадщини Уповноваженим органом направляються запити про наявність реєстрації права власності або оренди на об'єкт та технічної документації в КП «Реєстр речових справ »,  та при необхідності до відділу Держкомзему Новопсковського району.

 

            2.4. Селищною радою при підготовці мір щодо взяття на облік безхазяйного майна або відумерлої спадщини створюється комісія, яка  проводить обстеження виявленого майна. В акті обстеження , складеному комісією,  зазначається :

 

            2.4.1  адреса та технічний стан об'єкта;

             2.4.2 можливість подальшої експлуатації об'єкта згідно  його цільового призначення;

 

            2.4.3  пропозиції стосовно подальшої експлуатації об'єкта;

           2.5. У склад комісії входять представники відповідних організацій за їх згодою. Результати обстеження документуються відповідним актом,  в якому зазначаються всі встановлені факти.

          2.6. У випадку встановлення факту руйнування , комісією висувається пропозиція щодо подальшого використання земельної ділянки,  де розташовувався об'єкт.

          2.7. В разі встановлення факту непридатністі для проживання об'єкта, що перебував у житловому фонді, висувається пропозиція про подальше  використання такого приміщення як нежитлового та закриття реєстрового номеру.

          2.8. З метою встановлення додаткових фактів відносно обстежуваного нерухомого майна або його власника чи ймовірних правонаступників, селищною радою направляються запити у відповідні служби.

 

3. Порядок взяття на облік безхазяйного нерухомого майна (відумерлої спадщини).

 

            3.1. Після ознайомленням з актом обстеження об'єкту уповноваженим органом направляється заява до КП «Реєстр речових справ»,   про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

          3.2.В разі внесення КП «Реєстр речових справ» відомостей про безхазяйне майно до розділу Реєстру прав  селищної ради  видається інформаційна  довідка про взяття на  облік  безхазяйного  нерухомого  майна  згідно Реєстру прав на бланку КП «Реєстр речових справ ».

 

            3.3. Безхазяйному об'єкту, при необхідності залежно від поданої інформації з КП «Реєстр речових справ», присвоюється  поштова адреса (адресний номер) для чого подається:

            3.3.1 заява з пропозицією від уповноваженого органу на присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомого  майна;

            3.3.2. інвентаризаційна справа на об'єкт,  надана КП «Реєстр речових справ».

          3.4. Селищна рада розміщує оголошення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна у рацонній газеті  «Перемога» де оприлюднюються відомі дані про об'єкт.

 

            3.5. Зняття з обліку безхазяйного майна за зверненням його власника можливе при наявності письмового висновку селищної  ради та після відшкодування витрат, пов’язаних з виявленням, оцінкою і зберіганням цього майна.

          3.6. По проходженні одного року з дня взяття на облік безхазяйного майна Уповноважений орган подає заяву до суду щодо передачі майна у комунальну власність територіальної  громади Білолуцької селищної ради.

 

4. Порядок взяття на облік відумерлої спадщини

 

            4.1. Взяття на облік об'єктів відумерлої спадщини проводиться уповноваженим органом після надходження інформації про відсутність спадкоємців за заповітом і за законом. Інформація про це може надходити у вигляді заяв сусідів,  акта опитування мешканців сусідніх квартир (домоволодінь) та інша інформація. При встановленні факту заволодіння таким майном особами без належних правових підстав, інформація про це з підтверджуючими документами негайно надається виконавчому комітету селищної ради та правоохоронним органам.

          4.2. У випадку безгосподарного утримання житлових будинків, квартир (або їх частки), іншого майна, власники якого відсутні більше ніж три роки за місцем постійного проживання та відомості про місцеперебування таких осіб відсутні, уповноважений орган може ініціювати визнання фізичних осіб у судовому порядку померлими.

          4.3. Уповноваженим органом при наявності інформації про відумерлу спадщину направляються запити до компетентних установ з метою виявлення спадкоємців чи правонаступників або їх відсутності :

          4.3.1 до  відділу  реєстрації актів цивільного стану - для підтвердження факту смерті;

          4.3.2 до КП «Реєстр речових справ» - щодо наявності  державної реєстрації права власності на нерухомий об'єкт;

        4.3.3  у разі потреби до інших органів .

         4.4 КП «Реєстр речових справ» на підставі звернення селищної ради здійснює технічну інвентаризацію об'єкта у тому ж порядку, що і у випадку виявлення безхазяйного майна.

          4.5. Якщо після проходження одного року з часу відкриття спадщини спадкоємці не будуть виявлені, уповноважений орган повинен здійснити правовий аналіз зібраних документів та подати  заяву до суду про визнання спадщини відумерлою та передачу майна у комунальну власність територіальної громади Білолуцької селищної ради.

 

5. Порядок використання безхазяйного нерухомого майна та об'єктів відумерлої спадщини під час перебування їх на обліку.

       5.1. Якщо у складі спадщини є майно,  яке  потребує  утримання або догляду, вчинення інших фактичних чи юридичних дій для підтримання його в належному стані, відповідно до вимог статті 1285 Цивільного Кодексу України,    нотаріус за поданням селищної ради у разі відсутності спадкоємців або виконавця заповіту може укласти  договір на управління спадщиною з іншою особою.  Особа, що  управлятиме  спадщиною,  має  право  на вчинення  необхідних  дій,  спрямованих на збереження  спадщини  до з'явлення спадкоємців або до прийняття спадщини.

При передачі майна в управління право власності на нього не переходить.

       5.2. Після взяття на облік безхазяйного майна та відумерлої спадщини селищна рада, шляхом укладання договорів з обслуговуючими підприємствами забезпечує належне утримання присадибних ділянок, на яких розміщені житлові будинки, господарські будівлі і споруди.

 

6. Порядок реєстрації права комунальної власності

 

         6.1. Після отримання рішення суду про передачу безхазяйного нерухомого майна чи відумерлої спадщини до комунальної власності селищна рада подає його для державної реєстрації права власності територіальної громади Білолуцької селищної ради до КП «Реєстр речових справ» відповідно до наказу міністерства юстиції від 14.12.2012 року № 1844/5 «Порядок використання даних реєстру прав власності на нерухоме майно, єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна». 

            6.2. Всі витрати, пов'язані з  державною реєстрацією права комунальної власності, оплата послуг стосовно взяття на облік, проведення технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорта, експертну оцінку об'єкту нерухомого майна здійснюються за рахунок коштів місцевого бюджету.

 

7. Порядок обліку рухомого безхазяйного майна ,яке відноситься до інженерних мереж

 

            7.1. Про рухоме майно (в тому числі стаціонарні малі архітектурні форми, спеціальні конструкції зовнішньої реклами та інше), від якого власник відмовився або власник якого невідомий, відомості збираються уповноваженим  органом та надходять від інших організацій.

 

            7.2. Облік ведеться селищною  радою, яка розміщує оголошення про виявлене безхазяйне майно у районній газеті  «Перемога» та вживає заходи щодо встановлення власника майна.

 

            7.3. У власність територіальної громади рухоме майно переходить відповідно до статей 335, 336, 338 ,347 Цивільного Кодексу України.

 

            7.4. Підставою для набуття права комунальної власності на безхазяйне рухоме майно є рішення суду.

 

8. Порядок використання майна, переданого до комунальної власності

 

            8.1. Здійснювати правомочності щодо володіння, користування і розпорядження майном органи місцевого самоврядування можуть відповідно до статті 60 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні»  з моменту державної реєстрації права комунальної власності на об'єкти нерухомого майна або з моменту набуття чинності рішення суду про прийняття до комунальної власності об'єктів рухомого майна.

 

            8.2. Дія договору про збереження об'єкту який було обліковано як безхазяйний або відумерла спадщина,  припиняється після реєстрації на нього права комунальної власності.

 

            8.3. Після державної реєстрації права комунальної власності на об'єкти житлового фонду  селищна  рада за необхідності вчиняє заходи щодо подальшого розподілу житла.

 

            8.4. Об'єкти житлового фонду відповідно до статті 5 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення», передані за рішенням суду до комунальної власності, можуть бути використані для формування житлового фонду соціального призначення або надаватися громадянам що перебувають на квартирному обліку, для поліпшення житлових умов.

 

8.5. Якщо згідно рішення суду, відповідно до статті 362 Цивільного Кодексу України,  в комунальну власність територіальної громади Білолуцької селищної ради   передано частину житлового будинку, виконавчий комітет може розглянути питання щодо можливості її викупу власниками суміжних частин цього будинку за їх бажанням, ціна визначається незалежною експертною оцінкою.   В окремих випадках  виконавчий комітет може, відповідно до вимог Житлового Кодексу України, розглянути  питання щодо надання їм у користування зазначеної частини будинку.

 

8.6. Усі спірні питання, які стосуються передачі безхазяйних об'єктів та відумерлої спадщини до комунальної власності та відчуження цих об'єктів , вирішуються згідно чинного законодавства у судовому порядку.

 

Переглядів: 2511 | Додав: Санёк | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]